BARDZO UCIESZY MNIE NAWET NAJMNIEJSZY KOMENTARZ

ZAPRASZAM SERDECZNIE !!! Dołącz się do tej wspaniałej grupy podróżników

środa, 26 października 2011

Jez i liscie....

Zaskoczyliscie mnie swoimi komentarzami
jestescie kochani !!!
tyle milych slow....
nie sadzilam, ze listki wzbudza takie zainteresowanie.

Pewnego wieczoru w przerwie miedzy dzierganiem lisci
powstal taki maly jezyk - igielnik.


No a w jesiennych kompozycjach
nie moglo zabraknac takiej serwetki jak listek.
Sama nie wiem ile ich wydziergalam,
ale szybko mi przybywaja.

To prawda, ze z szydelkiem sie nie rozstaje :-)
ja bez niego z domu nie wyjde :-)
bo w czasie dojazdu do pracy (20 min)
zawsze cos moge wydziergac,
a czasem jakies nie przewidziane czekanie....
dlaczego mialabym marnowac czas ???
wzor listka mam w formie opisowej troche tego jest
podaje dla zainteresowanych
Zaczynamy od 8 oczek lancuszka, ktore zamykamy w kolku oczkiem scislym.
1. okr. 24 slupki w kolko (zawszeb1 sl. to 3 o. lancuszka)
2. okr. 12x (1 sl. w sl. 2 o. lancuszka, jwdwn sl. opuscic )
3. okr. 12x (w luk zrobic: 2 sl. 2 o. lancuszka 2 sl. )
4. okr. 12x (w luk zrobic:  3 sl. 3 o. lancuszka, 3 sl.) 
5. okr. 12x ( 1 sl. w sl przed lukiem, w luk zrobic 3 sl. 3 o. lancuszka, 3 sl. i 1 sl w slupek za lukiem)
6. okr. 12x (2sl. w sl przed lukiem, w luk zawsze 3 sl 3 o. lancuszka, 3 sl. za lukiem 2 sl)
7. okr. 11x (3 sl przed lukiem, w luk 3+3+3, 3 sl. za lukiem) pozniej 3 sl przed lukiem, w luk 6 sl. i 3 sl za lukiem
Od teraz pracujemy rzedami - odwracajac po kazdym rzedzie prace. Po kazdych 2 rzedach nic odcinamy i konczymy. W rzedzie nastepnym przymocowujemy nic na kolejnej czastce liscia. w kazdej czastce liscia opuszczamy 2 pierwsze slupki i wbijamy szydelko w trzeci slupek.
8. rzad 11x (4 sl. w sl przed lukiem, w luk 3+3+3, 4 sl za lukiem) Prace odwrocic
9. rzad 11x (5 sl. przed lukiem , w luk 3+3+3, 5 sl. za lukiem) Nic odciac. Prace odwrocic.
Zaczynamy od nastepnej czastki liscia
10. rzad 9x (6 sl. przed lukiem, w luk 3+3+3, za lukiem 6 sl) Prace odwrocic.
11. rzad 9x ( 7 sl. przed lukiem, w luk 3+3+3. za lukiem 7 sl. ) Nic odciac. Pprace odwrocic.
Zaczynamy od nastepnej czaski liscia
12. rzad 7x ( 8 sl przed lukie, w luk 3+3+3, 8 sl. za lukiem) Prace odwrocic.
13. rzad 7x (9 sl. przed lukiem, w luk 3+3+3, za lukiem 9 sl.) Nic odciac. Prace odwrocic.
Od nastepnej czastki liscia
14. rzad 5x (10 sl. przed lukiem, w luk 3+3+3, 10 sl. za lukiem) Prace odwrocic
15. rzad 5x (11 sl. przed lukiem, w luk 3+3+3, za lukiem 11sl.) Nic odciac. Prace odwrocic.
Od nastepnej czastki liscia
16. rzad 3x (12 sl. przed lukiem, w luk 3+3+3, za lukiem 12 sl.) Prace odwrocic.
17. rzad 3x (13 sl. przed lukiem, w luk 3+3+3, 13 sl. za lukiem) Nic odciac. Prace odwrocic.
Zaczynamy w ostatniej - srodkowej czastce liscia
18. rzad 14 sl. w slupki przed lukiem, w luk 3+3+3, za lukiem 14 sl. Prace odwrocic.
19. rzad 15 sl. przed lukiem, w luk 3+3+3, za lukiem 15 sl.
Pochowac wszystkie nitki.
cala prace na prawej stronie obdziergac polslupkami i nieregularnie rozmieszczonymi pikotkami.
Na najkrotszej czastce liscia dorobic lodyge:
16 o. lancuszka i w lancuszek zrobic 19 sl.

ZYCZE MILEGO DZIERGANIA
Napiszcie mi pozniej kto sie pokusil wydziergac listka.
Gdyby bylo cos niezrozumiale pytajciie.
Pozdrawiam serdecznie
Edit

8 komentarzy:

ela107 pisze...

Śliczne są Twoje prace .Mam takie listki oprawiłam je w ramkę nawet mi się podobają.
Tak samo jak Ty mam przygotowany zestawik z szydełkiem na wynos:)

Annie pisze...

Właśnie takiego opisu było mi trzeba :) Jeszcze nie tak dawno zastanawiałam się jak zrobić listek, a tu proszę... wszystko dokładnie wytłumaczone:) Na pewno zrobię takowy po weekendzie. Dziękuję za opis:)
Pozdrawiam

Juta pisze...

Listki mi się bardzo podobały.Ale to nie dla mnie.Za precyzyjna praca.Pozachwycam się Twoimi:))))
A jeżyk słodziutki:)
Pozdrawiam serdecznie

Zula pisze...

Super jeżyk, świetne zdjęcia i dzięki za opis listka :) Pozdrawiam

jagodowa pisze...

Śliczne są te Twoje jesienne kompozycje...

Mięta pisze...

Fakt, po co się z nudów gapić przez okno w podróży, lepiej czymś zająć ręce ;-) Ja ostatnio 2 godziny w pociągu komin robiłam...
Serwetkowe liście śliczne :-)

Unknown pisze...

jezyk bardzo pomyslowy a i na listeczek moze sie skusze :):):)

Magic Carpet Studio pisze...

Bardzo długo szukałam opisu mówiącego jak zrobić takie listki - dziękuję bardzo za jego opublikowanie!
Zaszalałam i zrobiłam... dywan :D